BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Khamis, 30 September 2010

sabar ayu sabar!!!

subhanallah...
ini yg mmpu aq ucapkan kala ini...
mcm jd kat aq lorh...
aq tetap mgharunginya walaupon bersama linangan air mata...
setiap kali ku laluinya terasa perit dalam diri ini...
nape time2 nie sumer nk wat hal lagi...
start dari bulan pose smpai skunk...
cane lah aq nk stop kan sumer nie...
aq bukan nyer x bersyukur or x trime pe yg TUHAn dah bg tp aq xlarat nk lalui lah!!!
nape aq kne trus sabar ngan sumer nie???!!!!
org nmpak aq happy je tp hakikatnyer...
xde sape pon yg tau...
i need some1 skunk nie...
org yg leh dgr sumer nie...
i need u kazen ku...
nape lah ko x duk cnie ag...
dulu lau de prob aq slalu cter kat ko...
Tie,dtg r cnie...
aq tol2 perlu ko skunk nie...
aq sedih r...
aq xtau cane nk wat ag...
aq xtau nk cter kat saper skunk nie...
tolonglah...
ase cam nk mngamuk pon de gak...
sumer ase ade r...
smpai otak aq nie sakit pk pasal bnde2 tue...
please...
i need some1...

Sabtu, 25 September 2010

sekali lagi!!!

assalamualaikum..
nie nk cter skit pasal org yg xtau nk bersyukur...
ko nie mmg xleh pakai lah...
xcukup ke ngan pe yg ko dah de skunk...
ko nk pe ag...
jgn r ko nk wathal cam dulu...
tlg lah...
kesian r kat dorg yg ko dah sakit kan...
ko xnk sakit cam tue tp ko wat kat org lain tue xpe lak...
ko sedar x pe yg ko dah wat hah???
ko nie manusia ke syaitan???
sorry r ckp cam nie tp tue lah kenyataan nyer...
aq tau kan de ag org yg akan menangis sbb ko...
aq xnk lah de org lain yg jd cam aq...
stoplah!!!
ko tau x betape sakitnyer???
lg sakit dari kne tikam ngan bnde tajam...
sakit tue lah yg mnyiksa org...
cukup2 lah...
dah ramai yg terkene ngan ko...
ko syg lah org yg de depan ko tue...
die tue terlalu syg ko n perlu ko...
cube ko byangkan lau ko tggalkan die???
pe jd kat die???
ko sggup ke tgk org yg dah lame ko knal n dah paham ngan perangai ko tue sedih???
mner ko letakkan nilai kemanusiaan ko tue???
ko nk jd binatang ke yg x tau nilai kemanusiaan nie????
tlg lah sedar ye wahai ___...
ko tau x sbb kan ko ___,____ n ____ bnci tuk bercinta ag...
sumer tue sakit sesanangat bler ko wat cam smpah...
peranagi ko tuekan cam ____ tau x....
xtau nk hargai wanita!!!
ko cume pntingkan diri sendiri!!!
aq xtau r ko bace ke x...
tp aq ase ko xkan bace blog aq nie sbb ko mmg bnci ngan aq...
ko ase nape ek aq wat cam tue???
salah aq tau salah ko yg xtau nk bersyukur...
aq bnasib baik x trus kne tipo ngan ko...
yessss!!!
aq penah nanges sbb ko tp tue dulu r...
skunk nie aq dah happy ngan mmbe2 aq...
sbb ko tue xde r pnting maner pon wat aq sebenanyer...
cumer aq bersyukur gler ko brambus dari dup aq...
hahahahahaha
aq tgk dup ko cam makin ancus...
awek jauh pastu cinta baru kne tolak....
pas nie lak jd ngan dup ko an???
tp aq ase ko ok gak ngan c _______ tue...
sorg pengikis,sorg ag penipu...
mmg sesuai sgt lah...
tp aq nk nasihat kat ko lah skit nie kan...
cukup lah nk sakitkan aty wanita lau ko xnk aty ko sakit...
lau ko ase nk idup aman baik ko stop...
sbb ko x slamenyer kat atas...
t 1day ko jatuh mmg aq gelakkan ko besar2...
wakakakakaakakaka
hahahahahahahaha
padan muke ko!!!

HARGAILAH WANITA YANG BERADA D HADAPAN ANDA SEKARANG!!!!
KERNA DIA YG AKAN SENTIASA BERSAMA ANDA!!!


wah gitu statmennyer...
tuk sape yg tau tue diam2 sudah...
tuk ko yg mmg x sudi nk bace tue TLG lah YE...
HARGAILAH DIA>>>
just 4 ___ ______ ______ __...

nyanyi n joget2...

video
nyanyi3...
adeh hai...
buhsan nyer...
bler pat g karok ek???
dah lame x karok...
hmmmm

video

smbil nyanyi2 kter joget2 skali...
huhuhuhu
bleh xcersize...

Jumaat, 24 September 2010

lalalaalalala

Khamis, 23 September 2010

macam2 r...
nape r time2 nie lak...
hmmmm
tha pape r...
aq xcrik psal ngan korg kan...
pe yg korg xpuas aty nie...
pe lah masalah korg sebenanyer...
pe korg pk korg tue bagus sgt ke???
tlg r jgn nk carik pasal ngan aq...
cukup bagus r aq xcmpur urusan korg...
lau pk kan pe yg aq xpuas ngan korg tue mmg r bnyak tp
aq mlas je nk cmpur...
sebenanyer bukan aq je yg xpuas aty ngan korg amai ag yg xpuas aty ngan korg...
aq nie diam2 pon de batas gak...
nk tgk ke aq maki hamun korg???
xnkkan...
so ko jge urusan ko aq jage urusan aq...
ok???
jgn nk kaco hidup aq k...
sbb aq xkan kaco hidup ko...
aq kawan ngan sumer org...
aq mlaslah nk musuh2 nie...
n blablabla

Rabu, 22 September 2010

Assalamualaikum...

nk cter pe yg penah jd kat aq suatu mase dulu...

td tibe2 je teringat pe yg penah jd dulu...
aq nie ske berkawan n leh rapat ngan sesape je...
xkire r lelaki ke prempuan ke...
aq mmg leh rapat r...
dulu aq nie de r mmbe...
ktorg mmg baik n rapat r...
tp disebabkan dengki n sikap manusia yg x sempurna nie die kacau r ktorg smpai ktorg nie gado...
mcam2 die wat...
depan aq die ckp mmbe aq nie kutuk aq la pe la...
kat mmbe aq lak die ckp yg aq kututk die n mcm2...
mule2 tue mmg r xcaye tp dah lame2 gadolah aq n mmbe baik aq nie...
tp bukan gado biase tau...
dak jaat tue wat smpai 1 kelas bnci aq...
aq dpinggirkan n time tue aq terpakse idup sesorg...
dah r nk exam...
tuhan jelah yg tau cane aq time tue...
tp aq tetap jalani hidup sperti biase...
masuk class cam org bodoh je ase...
xde mmbe nk gosip2 nk ajak kua...
mmg sedih gler r...
tp skunk nie aq lebih hargai sebuah persahabatan tue...
bg aq sahabat yg baik adalah yg sentiase ade bersame kter lau ape pon yg terjadi...
n tlg r jgn rampas tau wat sesuatu yg bleh memusnahkan persahabatan aq...
aq xnk pe yg dah penah jd dulu berulang ag...
n tuk sape yg kenal aq die tau r aq nie cane...
tuk sape yg xknal aq nie mmg akan ckp aq nie smbunk r,pape r...
aq x ksah...
lau nk jd mmbe aq ko kne than ngan peranagi aq...
n xyah r nk terase ngan pe yg aq ckp..
nyampah tau x!!!!
tuk mmbe2 ku...
thankz sbb nk kawan ngan saye...
saye syg korg sumer...
HARGAILAH SAHABAT ANDA!!!

Selasa, 21 September 2010

Tips Elak GAdo....selamat beramal...

10 tips elak gaduh

Gaduh! sesiapa pun pernah bergaduh. Samada gaduh dengan kawan sebilik, kawan serumah ataupun semasa bercinta. Ada apa dengan gaduh? Ada baiknya kita bergaduh. Ada juga kesedaran diri untuk diri masing-masing. Tanpa bergaduh takdalah masam-manisnya. Kadang-kala pergaduhan juga membantu menambahkan keeratan setiap perhubungan. Peace!!!


Kawal Emosi – “Chill lah!!”

Cuba kawal emosi kamu dengan cara menenangkan diri sebelum mengambil tindakan. Selalunya orang perempuan dikaitkan dengan emosi yang berlebihan. Cuba bertindak bijak dan jangan tunjukan perasaan marah atau perasaan tidak puas hati di depannya. Sekurang-kurangnya kamu tidak cuba menjadikan keadaan lebih keruh walaupun ketika itu perasaan marah membuak-buak di dalam dada.


Jangan Cari Pasal – “Ko apehal tak puas hati!”

Dalam sesuatu perhubungan perlu ada tolak ansur. Berbincang bersama-sama sebelum melakukan sesuatu adalah sesuatu tindakan bijak. Namun perlu diingat jangan cuba mencetuskan sesuatu dengan alasan tidak sengaja hendak mewujudkan pergaduhan di antara kamu.


Jujur dan Saling percaya-mempercayai – “Saya percaya awak”

Dua perkara tersebut begitu penting dalam hubungan persahabatan ataupun percintaan. Malah ia menjadi begitu penting apabila kamu telah berkahwin atau menjalinkan komitmen. Bersikap jujur dan percaya kepada si dia adalah kunci utama untuk mengukuhkan hubungan kamu. Jika dua perkara tersebut tidak ada, tunggu sahajalah keruntuhannya.


Berterus-terang – “Saya mengaku berjumpa dengan kawan lama saya blablabla”

Ia merupakan jalan terbaik dalam sesebuah perhubungan. Tidak berlindung tentang sesuatu perkara adalah lebih baik daripada kamu merahsiakannya dan dia mendapat tahu daripada orang lain. Bercakap benarlah walaupun ada kalanya pahit untuk menerima kenyataan.


Bersikap Terbuka – ” It’s okay , tak kesah pun”

Ini penting untuk mengekalkan sesuatu hubungan tersebut. Jangan terlalu ambil serius mengenai sesuatu yang tidak begitu penting. Pandang sesuatu perkara secara positif dan keadaan ini boleh mengelakkan daripada timbulnya sebarang masalah.


Jangan Ungkit Perkara Lalu – “Aku tau ko pnah blablabla kan?”

Kamu tidak sepatutnya mengungkit perkara lalu. Biarkanlah is berlalu tanpa perlu membongkarkan segala kisah silam. Bimbang is hanya akan merosakkan hubungan yang sedia terjalin.


Jangan Bandingkan Dia – “Ko ni sama je dengan Bobo, busuk perangai macam kambeng!”

Jangan sesekali kamu bandingkan teman kamu dengan orang lain. Kamu perlu tahu bahawa tidak ada seorang pun yang suka dirinya dibandingkan dengan orang lain. Perkara ini jika tidak dikawal, hanya merugikan diri kamu sendiri.


Buang Sikap Ego – “Aku rileks je”

Setiap orang ada rasa egonya yang tersendiri. Namun ia perlu dikawal. Tidak kemananya ego kamu itu.


Jangan Sikap Mengongkong – “Pergilah kalau tak kau akan menyesal!”

Ini selalu berlaku kepada mereka yang sedang bercinta ataupun adik-beradik. Kamu tidak berhak untuk memonopoli dia. Biarkan dia berbuat apa sahaja apabila dia tidak bersama dengan mu. Dia juga berhak untuk menikmati masa terluangnya sendiri atau bersama-sama dengan teman-temannya. Begitu juga kamu. Ada kalanya kamu mahu bersendirian dan tidak mahu ditemani sesiapa. Cuba fahami diri orang lain sebagaimana kamu mahu orang lain memahami diri kamu. Tetapi kamu perlu pastikan dia selamat dan pandai menjaga diri. Jangan buat dek plak!!


Setia – “Syukur alhamdulilah, aku tak pernah curang."

Ini juga untuk mereka yang sedang bercinta. Jangan sesekali berlaku curang terhadap temanmu. Setia perlu ada untuk mengukuhkan hubungan tersebut. Jika tidak sudah tentu kamu akan bertukar ganti pasangan bagaikan menukar baju. Jangan sampai diri kamu dianggap ‘murahan’ dan senang dibawa ke sana sini oleh sesiapa sahaja dalam satu jangka masa yang singkat.....

Ahad, 19 September 2010

Lirik Lagu Menyesal – Sixth Sense

Tak pernah ku fahami ertimu padaku
Tak pernah ku mengerti hadirmu untukku
Rasa yang pernah kau bagi
Cinta yang telah kau beri

Setelah ku terjatuh baru ku sedari
Betapa kau kekasih hingga hujung hati
Rasa yang setia menanti
Cinta yang tak akan pergi

Menyesal ku akui tak terima cintamu
Dan kini engkau pergi meninggalkan hidupku
Terlambat ku akui berertinya dirimu
Kerna hanya dirimu sambut cinta
Penawar peritku
Hanya dirimu
Tulus cintaku

Menyesal ku akui tak terima cintamu
Dan kini engkau pergi meninggalkan hidupku
Menyesal ku akui tak terima cintamu
Dan kini engkau pergi meninggalkan hidupku
Terlambat ku akui berertinya dirimu
Kerna hanya dirimu
Sanggup cinta penawar peritku
Sanggup cinta pengusap tangisku

video

nyanyi lagu nie bersama semua....

nie lagu fav adek2 ku...

Air - Bintang


Bintang di langit
Kerlip engkau di sana
Memberi cahayanya di setiap insan

Malam yang dingin
Kuharap engkau datang
Memberi kerinduan di sela mimpi - mimpinya

Melangkah sendiri di tengah gelap malam
Hanya untuk mencuri jatuh sinaran
Tak terasa sang waktu
Melewati hidupnya
Tanda pagi menjelang
Mengganti malam

Oh bintang tetaplah pastikan cahyanya
Sinari langkahku setiap saat
Bintang pun tersenyum dengarkan pintaku
Berikan kecupan di sudut tidurnya

Jumaat, 17 September 2010

Hujan-Kotak Hati

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Berbaring renung kita ke bulan
lagu yang ku tulis ku nyanyikan
lagu cinta tentang kita berdua
yang kan kita kenangi hingga tiba masa

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

Tak usah kau terangkan ku tahu
potret wajahmu di setiap penjuru
curahkan deritamu padaku
biarku rasa apa yang kau lalu

Terang terang
bersama rasa sayang
ku biarkan kau terbang
terang terang
sudut kecil ku isi
untuk senyuman mu lagi

Mimpi mimpi
yang tak kembali
aku janji
janji takkan pergi

boneca-tunjukkan aq

Musik dari jiwa

Lagu dari hati

Cerita sepurnama

Canda dan menangis



Belum ku selami

Caturan terjadi

Lelah dipukul badai

Apa mungkin terlerai?



Oh...



*Soalan tersendu

Balas hampa bisu

Tuhan, tunjuk sesuatu

Apa dia yang satu itu...



Tunjukkan aku..

Tunjukkan aku..



Chorus:



Apa bisa ku cinta

Kamu seperti mana

Aku dicinta kamu

Aku dijaga kamu



Atau kamu terlalu

Indah buat diriku

bidadari diriku

aku pun tak menahu..



ulang *



aku pun tak menahu.. x3

apa bisa ku cinta.. x3

tuhan tunjukkan aku..

sem 3 ku yg teruk...

waaaaaaaaaaaaa
sedih aq terkenangkan sem 3 aq nie...
tersgt2 lah terukk....
aq xleh nk focus lam class....
n yg plg xbest nyer aq x happy je bler msuk class....
sem nie tah laa aq pon x tau nape...
nk kter class tue yg xbest aq ase xmgkin...
sbb aq de mmbe lam class tue...
aq de syaza,sue n kak tul...
tp bler msuk class je suram...
mood aq ilg...
tp yg pelik nyer aq kurang ponteng class...
nie sumer sbb hasutan kawan2 ku tue lah...
hmmm
seb baik de korg...
aq takot sgt lau aq repeat...
aq xmau...
aq dah cube tuk study tul2 sem 3 nie...
tp susah r...
aq xtau nk wat cane ag...
terkenangkan sem3 nie mmg aq sedih sgt....
sape2 tlg lah wat aq bersemangat skit nk tempuh sem 3 nie...
kembalikan mood aq tuk study...
PLEASEEEEEEE!!!!

Khamis, 16 September 2010

soalan yg selalu dtnya tuk aq...

"nape ko x kapel ek??ko nk aq carikkan ke???"
fren2...
lam bnyak2 soklan nape soklan tue jugak yg ko tnyer...
crik r soklan yg mncabar mnda skit...
nie soklan merepek korg tnyer aq...
wakakakakaka
soklan nie mmg aq xkan jwb...
sbb aq mlas nk layan soklan cmnie...
sape yg tau tue diam2 sudah..
n tuk sape yg tnyer tue la kecik aty aq jwb...
aq cume mlas je nk jwb...
xyah r susah2 nk crik...
aq tau nk crik sendiri...
mase yg kan tentukan sumer nyer...
1day t k frens...
elek2 dulu...
n aq bkan pk mse2 dulu k...
cume nk aty2 skit je supaye xberulg...
huhuhuuuhu

salam tuk semua yg bace blog aq nie....
sebagai manusia kter xpernah lepas dari melakukan kesilapan....
kter tau bnde tue dose tp kter masih nk wat gak...
nape ek????
mgkinkah semua itu kerna nafsu,syaitan atau kata hati???
tidak dpt d pastikan...
semua manusia atau lebih tepat ag hamba allah mmg kan lakukan kesilapan samada sedar tau x...
tp knape x bleh nk pk bnde tue salah ke x...
n lau dah tau bnde tue salah nape nk wat gak...
hmmmmm
same r cam aq...
slalu wat silap...
smpai kekadang aq ase cam bodoh sgt...
tp lau ko kter ko x nah wat silap ko adalah seorg yg
PENIPU dan PEMBOHONG!!!!
sbb xde org yg xwat silap...
sebagai hamba allah kter dan manusia yg hidup di atas bumi allah kter akan lakukan kesilapan samada besar tau kecik...
tuk org yg rase die x pnah wat silap tue ko pk2 r blik...
ko sebenarnyer silap sbb ckk ko x pnah wat silap...
so pham2 sendiri lah ye...

Lirik Doa Taubat (Iktiraf) - Raihan

Wahai tuhan,
Aku tak layak masuk syurgamu,
Namun tak pula aku sanggup ke nerakamu

Ampunkan dosa dan terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku bagaikan pepasir dipantai
Dengan rahmatmu ampunkan daku m
Oh tuhanku

Wahai tuhan,
Selamatkan kami ini,
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepadamu,
Suburkanlah cinta kami kepadamu,
Kamilah hamba yang berharap belas darimu

Ilaahi lastu lilfirdausi ahla
walaa aqwaa 'alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil 'adziimi

Dzunuubi mitslu a'daadir rimaali
fahablii taubatan yaa dzaljalaali
wa'umrii naaqishun fiikulliyaumi
wa dzambii zaa-idum kaifahtimali

Ilaahi 'abdukal 'aashi ataaka
muqirron biddzunuubi waqod da'aaka
fa in taghfir fa anta lidzaaka ahlun
wa in tadrud faman narjuu siwaka


Ferhad - Pernah

Pengalaman mengajarku
Jangan mudah meluahkan isi hatiku
Tapi bila ia melamarku
Senyuman ayumu hatiku luas terbuka
Yang kuidamkan musnah
Yang kugenggam terpisah

Aku pernah, jatuh cinta
Kerana cinta diriku merana
Aku pernah bahagia
Kata manisnya buat ku terpedaya

Biarkan aku temankan pilu
Haruskah cinta oh kejam padaku
Uhh yeahh

Kini mula ku terasakan
Degupan hatiku mula rasa oh gelisah
Kehadiranmu ku mengharapkan
Akan menghilangkan kegelapan di hidupku
Kau yang seharus yang pertama
Agar terakhir selamanya

Yang ku lupa, kisah yang lalu
Akan ku gubah oh hidup yang baru... uh yeah...
Kerana aku pernah... pernah yeah...

Kisah yang lama mengajar aku
Agar bahagia hidup bersamamu

Cinta Tak Bersyarat by Element

Tak ada sedikitpun sesalku
Tak bertahan dengan setiaku
Walau di akhir jalan
Ku harus melepaskan dirimu

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat
Hingga ada alasan bagimu
Tuk tinggalkan setiamu

Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
Karna demi cinta
Telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
Sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki

Andai saja bisa kau pahami
Layaknya arti kasih sejati
Karna cinta yg sungguh
Tiada akan pernah mungkin bersyarat

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat


video




Rabu, 15 September 2010

di hari raya....

saat semua gembira kerna tibanya syawal msih ada insan yg terpaksa bersedih dan berduka...
syawal ini aku smbut dgn penuh kesabaran...
tidak seindah seperti sebelum ini...
tp aq tetap mnyambut nya dgn riang...
syawal yg lain sekali buat diriku ini..
syawal yg tidak lgkap buat diri ini...
seperti ade kekurangan di pagi syawal itu...
tp hati ku mmbiarkan nya...
tidak sggup lg untuk aq mngingat kembali syawal ini...
apa yg aku harapkan tuk syawal akan ialah bahagia dan syawal tahun ini tidak berulang suasana nya tuk tahun hadapan..
aq tak sggup lg nk laluinya...
waaaaaaaaaaaaaaaa
SEDIH3!!!