BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 31 Disember 2011

:)

Tatkala tiada lelaki yang hadir memetikmu & janganlah engkau sekali2 merendahkan dirimu Menggugurkan diri..menyembah tanah.. Sedangkan engkau sebenarnya telah ALLAH jadikan begitu tiggi mertabatmu.. Tulang rusuk Adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri. Hawa pula, tunggulah dan bersabarlah, tak perlulah kamu yang mencari Adam. Kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang, dia akan datang mencarimu dan mengambilmu suatu hari nanti. Apa yang boleh kamu usahakan Hawa ialah berdoa agar Adam yang datang itu adalah Adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik. Dengan kata lain dapat membimbing kamu ke jalan yang lurus untuk ke syurga...

Isnin, 26 September 2011

Kasih Ibu....

Nurse, boleh saya tengok bayi saya?” ibu muda yang baru bersalin itu bersuara antara dengar dan tidak kepada seorang jururawat. Sambil tersenyum jururawat membawakan bayi yang masih merah itu. Si ibu menyambut dengan senyum meleret. Dibuka selimut yang menutup wajah comel itu, diciumnya berkali-kali sebaik bayi tersebut berada dipangkuan. Jururawat kemudian mengalihkan pandangannya ke luar tingkap. Tidak sanggup dia bertentang mata dengan si ibu yang terperanjat melihat bayinya dilahirkan tanpa kedua-dua cuping telinga. Namun gamamnya cuma seketika. Dakapan dan ciuman silih berganti sehingga bayi yang sedang lena itu merengek. Doktor bagaimanapun mengesahkan pendengaran bayi itu nor! mal, sesuatu yang cukup mengembirakan si ibu. Masa terus berlalu… Pulang dari sekolah suatu tengahari, anak yang tiada cuping telinga itu yang kini telah memasuki alam persekolahan menangis memberitahu bagaimana dia diejek rakan-rakan. “Mereka kata saya cacat,” katanya kepada si ibu. Si ibu menahan sebak. Dipujuknya si anak dengan pelbagai kata semangat. Si anak menerimanya dan dia muncul pelajar cemerlang dengan menyandang pelbagai jawatan di sekolah. Bagaimanapun tanpa cuping telinga, si anak tetap merasa rendah diri walaupun si ibu terus memujuk dan memujuk. Ayah kanak-kanak itu bertemu doktor. “Saya yakin dapat melakukannya jika ada penderma,” kata pakar bedah. Bermulalah suatu pencarian bagi mencari penderma yang sanggup berkorban. Setahun berlalu… “Anakku, kita akan menemui doktor hujung minggu ini. Ibu dan ayah telah mendapatkan seorang penderma, tapi dia mahu dirinya dirahsiakan, ” kata si ayah. Pembedahan berjalan lancar dan akhirnya si anak muncul sebagai manusia baru, kacak serta bijak. Pelajarannya tambah cemerlang dan rasa rendah diri yang kerap dialaminya hilang. Rakan-rakan memuji kecantikan parasnya. Si anak cukup seronok, bagaimanapun dia tidak mengabaikan pelajaran. Pada usianya lewat 20-an, si anak menjawat jawatan tinggi dalam bidang diplomatik. “Sebelum saya berangkat keluar negara, saya ingin tahu siapakah penderma telinga ini, saya ingin membalas jasanya,” kata si anak berkali-kali. “Tak mungkin,” balas si ayah. “Perjanjian antara ayah dengan penderma itu masih berjalan. Tunggulah, masanya akan tiba.” “Bila?” tanya si anak. “Akan tiba masanya anakku,” balas si ayah sambil ibunya mengangguk-angguk. Keadaan terus kekal menjadi rahsia bertahun-tahun lamanya. Hari yang ditunggu tiba akhirnya. Ketika si anak berdiri di sisi keranda ibunya, perlahan-lahan si ayah menyelak rambut ibuny! a yang kaku. Gelap seketika pandangan si anak apabila melihat kedua-dua cuping telinga ibunya tiada. “Ibumu tidak pernah memotong pendek rambutnya,” si ayah berbisik ke telinga anaknya. “Tetapi tiada siapa pernah mengatakan ibumu cacat, dia tetap cantik, pada ayah dia satu-satunya wanita paling cantik yang pernah ayah temui. Tak percaya… tanyalah pada sesiapa pun kenalannya.” Moral: Kecantikan seseorang bukan terletak pada fizikal tetapi di hati. Cinta sejati bukan pada apa yang dilakukan dan dihebah-hebahkan tetapi pengorbanan tanpa diketahui. Selagi ibu kita ada didunia ini, ciumlah dia, cium tangannya, sentiasa minta ampun darinya, berikan senyuman kepadanya, bukannya dengan bermasam muka, kasih ibu tiada tandingannya, ingatlah “SYURGA DI BAWAH TELAPAK KAKI IBU”, penyesalan di kemudian hari tidak berguna, selagi hayatnya ada,curahkanlah sepenuh kasih sayang kepadanya..

KPTM RAYA...

Assalamualaikum...

ary isnin(26/9/11) kolej aq de wat majlis jamuan hari raya...
aq tengok meriah gak lah...
lemang die agak sedap...
huhuhu
wahhhh!!!
ramai nyer yg pakai baju purple...
mmg tema taun nie purple ker hape...
hahahahaa
tp niat aq dtg bukan nyer nak smbut raye tue sgt...
tp niat aq dtg tue nak anta assigment je...
ape daa...
org nak raye tp aq nak anta assg je...
pg tue tgh sedap2 aq tdo tetibe aq dpt msj dari miss MM..
die msj sbb aq nyer cd kosong...
miss lau nak msj pagi2 tue msj lah baek2 skit...
nie msj yg bleh wat org kne sakit jantung...
pg2 tue...

2 keje aq kne anta ary tue...
satu ag keje web design...
nie pon ag satu wat aq bengan...
time2 tue lah tene lem...
aq x pat nak bukak email...
mmg pg2 tue aq angin je an...
mmg sumer kne marah ah...

pg kolej tgh ary...
org duk sibuk2 makanan habis...
dah tau makanan habis x yah lah makan...
kalut lah...

selesai anta sumer assg tue aq pon balik lah...
(balik ker???)
hahahahaa
aq sempat ag singgah kat axis atrium tuh...
wat pe???
pergi berurut kat kerusi duit...
syok gler...
tp disebabkan ekonomi x stabil...
aq cumer habis kan 7 ringgit je...
next time kne g ag...
nak relax2...



sekian terima kasih daun keladi...
lain kali kter jumpe lagi

Jumaat, 23 September 2011

penat lah wey!!!

Assalamualaikum...

hello kawan2...
lame aq xupdate blog nie...
maap lah ye...
bz + xde idea...
penat???wat pe je penat???
aq penat tdo...
penat wat assgmnet yg x penah nak abis lah...
aduuuhhh...
aq ase nak pgsan wat assgment...
baru abis 1 dtg lagi 1...
xsempat aq nak anta dtg ag yg lain...
penat gler weii...
smpai aq tdo lambat nak wat tuh...
biler penat aq tdo berjam2 smpai class pon x pg...
sbb terbabas tdo...
aduuhhhh...
bahaye tol lah...
time cuti lak de je aktivity...
mcm2 lah...
hmmmm
so skunk nie kne siap kan keje cepat...
bulan 11 aq dah exam...
hope sumer nyer akan ok...
aq nak abis an blaja nie cepat2...
x sabar ase nyer nk tmpuh alam baru yg lebih mncabar....
hehehehehee
sekian...

aq doakan korg happy ngan hidup korg...:)

wassalam...

Rabu, 24 Ogos 2011

JANGAN LUPA NAMAKU...

Walau aku tidak bersamamu
Jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
Jangan engkau lupakan namaku

Kerana...
Aku mengingati mu
Kerana...
Aku men’cintaimu...

Andai aku
Bisa bertemumu
Dengan senyum ku tadah syukurku
Andai aku bisa menyentuhmu
Air mata pasti deras gugur

Kerana...
Aku merindui mu
Kerana aku sentiasa
Menyintaimu oh sepenuh hati

Walau kamu
Jauh di mataku
Jangan aku hilang dalam kalbu
Saat kamu samar mengingati
Jangan aku terus kau lupakan

Kerana aku
Sentiasa mengingatimu
Kerana aku
Sentiasa menyayangimu oh kekasih hati...

Andai aku bisa memelukmu
Pasrah aku tabah diujimu
Andai aku bisa dicintai
Dengan rela menyerahkan hati

Kerana...
Aku merindui mu
Hmmm...Kerana aku sentiasa menyintaimu......


*SUKE GLER LAGU NIH....:)

Khamis, 21 Julai 2011

PUASE DAH DEKAT LAH!!!

Assalamualaikum....

wei korg2...
pose dah dekat lah...
aq ase kejap je mase berlalu...
uuurrrrmmmm
wah xsabar ase nyer nak smbut bulan yg mulia nie...
harapan aq taun nie:
1)aq nak balik umah tiap2 mggu...
2)hope bulan mulia nie bg aq semangat yg baru...
3)hope mmberi sejuta mkne buat aq...
4)hope aq tabah hadapi semua yg terjd...
5)hope ramadhan nie mmberi aq sesuatu yg baru...

huhuhuhuhu
sekian...:)

ye ye...
raye dah dekat...:)

hye3..:)

Assalamualaikum....

nak jujur nie...
sebenanyer aq x ske SEM 5....
aarrrrrrgggggg!!!
sem nie wat aq stress ah...
huh!!!
sgt1000x xske SEM 5!!!!
sekian...:)

Rabu, 22 Jun 2011

kita berkata...AL-QURAN menjawab...:)


Biasanya bila kita duji, kita akan banyak tertanya-tanya sendiri …tidak bolehkah segalanya berlaku mengikut kehendak hati ?? mengapa seharusnya begitu, tidak pula begini ?? Namun sebenarnya, setiap persoalan yang timbul dlm fikiran kita itu, dah pun Allah tahu sejak azali lagi, dan Dia yang Maha Mengetahui dan lagi Maha Mengasihani telah merakamkan jawapan bagi soalan-soalan itu di dalam Al-Quran.Berikut antara persoalan yang sering bermain dalam fikiran kita dan Allah menjawab di dalam Al-Qurannya .


1.KITA BERKATA : AKU TIDAK TAHAN MENANGGUNGNYA ! LANTAS AL-QURAN MENJAWAB “……dan jgnlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” -Surah Yusuf ayat 12

2.KITA BERTANYA : APA YANG AKAN AKU PEROLEHI DARI SEMUA INI? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu’min, diridan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka… ? -Surah At-Taubat ayat 111 3.KITA BERTANYA : KEPADA SIAPA HARUS AKU LETAKKAN HARAPAN ? AL-QURAN MENJAWAB ‘Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” -Surah At-Taubat ayat 129

4.KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI ? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya,” -Surah Al-Baqarah ayat 286 5.KITA BERTANYA : KENAPA RASA FRUST ATAU BEGITU KECEWA ? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Jgnlah kamu bersikap lemah. dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yg paling tinggi darjatnya jika kamu orang yg beriman.” -Surah Al-Imran ayat 139 6.KITA BERTANYA: BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA ? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.” -Surah Al-Baqarah ayat 45

7.KITA BERTANYA : KENAPAKAH AKU INI DIUJI ? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan,”Kami telah beriman? sedangkan mereka tidak diuji ?Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yg dusta.” -Surah Al-Ankabut ayat 2-3 8.KITA BERTANYA: KENAPA AKU TAK MENDAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN ? MAKA AL-QURAN MENJAWAB “Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” -Surah Al-Baqarah ayat 216

*sekian...:)

senyum...:)

Senyuman adalah ibarat perhaisan batin, yang membantu menindahkan perhiasan lahir yang kurang cantik. Dengan senyum,kemanapun kita pergi,bersinarlah di sana cahaya kegembiraan.Tidak ada urusan yang berat dalam dunia ini.Semuanya dapat diatasi. Senyumlah,supaya alam turut tersenyum kepada anda. Teranglah bahawa senyuman doktor ialah malaikat rahmat yang turun ke bumi. Senyuman itu kelopak,ketawa itu bunga yang sempurna kembang. Jangan tertawa melihat orang jatuh,kerana jarang seseorang itu jatuh dengan sengaja kerana ia sakit.Tetapi bersyukurlah kepada Tuhan,jika tidak jatuh dalam perjalanan yang sulit. Bicaranya ...ialah senyum. Dibawanya senyum matanya,dirasakan hari hujan.Dibawanya gelak pipinya,dirasakan hari panas. Jangan engkau tertawa di tempat yang tidak menghairankan,jangan berjalan tanpa mempunyai maksud,jangan bertanya ditentang yang tidak perlu padamu,jangan sia-siakan hartamu dan memperbaiki harta orang lain,yang dikatakan hartamu ialah yang engkau pergunakan buat amal,dan harta orang lain ialah yang engkau tinggalkan. Berapakah harga ketawa yang diakhiri dengan ratap dan tangis?Tentu tidak semahal harga sedu-sedan yang diakhiri dengan senyum-simpul....:)

kegagalan...:)

Kegagalan tidak bermakna anda gagal… ia bermaksud kamu masih belum berjaya lagi. Kegagalan bukan bermakna anda belum menyempurnakan apa-apa… ia bermaksud kamu telah mempelajari sesuatu. Kegagalan tidak bermakna anda bodoh… ia bermaksud kamu mempunyai kepercayaan yang tinggi. Kegagalan bukan bermakna anda telah dimalukan… ia bermaksud kamu sanggup untuk mencuba. Kegagalan tidak bermakna anda tidak mampu… ia bermaksud kamu perlu melakukannya dengan cara lain. Kegagalan bukan bermakna anda dipandang rendah… ia bermaksud kamu belum mencapai tahap terbaik. Kegagalan tidak bermakna anda telah membazirkan hidup anda… ia bermaksud kamu perlu memulakan sesuatu yang baru. Kegagalan bukan bermakna anda patut menyerah kalah… ia bermaksud kamu patut mencuba dengan lebih kuat lagi. Kegagalan tidak bermakna anda tidak akan berjaya… ia bermaksud kamu perlu lebih sabar. Kegagalan bukan bermakna Tuhan telah tinggalkan kamu… ia bermaksud Tuhan ada perkara yang lebih baik untuk kamu....:)


smile always..:)

Selasa, 21 Jun 2011

maseh kawan...



بسم الله الرحمن الرحيم


alhamdulillah....
bersyukur ke hadrat Ilahi atas kuniaanNYA...
time kaseh gak tuk geng mcd...
korg banyak tlg aq study...
hehehehhee
alhamdulillah...
pointer aq naik skit sem 4 nih...
lau pon x smpai target tp tetap naik...
aq bersyukur sgt2...
uurrrrmmm
pape pon maseh kat kawan2 saye...
maseh gak banyak2 kat org2 yg same2 study ngan aq...
terutame geng mcd...
bla bla bla f*****...




kechik...
nie lah org yg bertggung jwb amek n anta aq ke mcd...
hahahahaa
maseh bro...:)



gmba atas:kak yayan...
gmba bwh:kak rini...
2 org nie lah yg mmberi saye tumpang dirumah mereke...
hehehehee
maseh ye kakak2...:)

nie ego...
die nie slalu jje balik awal lau lepak...:)
huhuh

abg hensem nie name die arit...
nie pon slalu gak join...:)

abg bunge nie plak name die aliff....:)
hehehehee



*maaf saye telah mngambil gmba kalian tanpe izin...
*maaf lau saye wat salah kat kalian...
*maaf lau kalian terase aty ngan saye...
*maaf lau saye mnyusahkan kalian...
*maaf kalau kalian x ske saye tulis nie...
*maseh kawan2...

SmILeY aLwaYs....:)

Jumaat, 10 Jun 2011

air mata...:(

ASSALAMUALAIKUM....


pertame skali aq nak tnyer korg sehat x???

hope sehat2 lah ye...



huhuhuhuhuuu

aq ase dah lame aer mate aq x kua...

lau pon aq sedih aq tetap tahan aer mate aq tuh dari kua...

dah tibe2 td tanpe aq sedar ianya mengalir...

lepas aq tgk 1 gmba nih...

aq ase pipi aq basah n ye aq sedang menangis...

seb baek lah aq sorg2 time tuh...

pelik...

tibe2 je...

gmba tuh...

nape aq perlu ase cam tuh???

nape aer mate aq keluar???


YAALLAH...

kuatkan lah hati hambamu ini...

berilah aq petunjuk...


*wanita lebih cepat dari lelaki dalam menangis dan dalam mengingatkan peristiwa yg menyebabkan dia menanges dan tertawa bila ia mampu....

*smile always...

Jumaat, 13 Mei 2011

sorry...kawan....gedik...(budaq emo)

ASSALAMUALAIKUM...


sorry lorh...

mule2 skali saye nak mntak maaf kat sumer kawan2 saye lau saye de wat anda terase or tersakit aty or pape je lah...

saye insan yg lemah...

saye manusia biase yg selalu melakukan kesalahan...

saye juga x dpt nak jage aty sumer org...

lau de yg termakan aty ulam jntung tue saye mntak maaf lah ye...

maafkan saye...maafkan saye...

saye sgt2 sensitif skunk nie...

sbb tue lah saye sakit an aty org...

saye x pedulukan org sgt...

saye x layan org...

saye wat muke je...

(muke comel...hehehehe)

skunk nie saye sgt2 stress sbb exam...

dah r carry mark rendah...

mnci tol...

mintak maaf ye kawan2...

(mntak maaf gak lau pon raye lmbat ag...






kawan daaa....

saye sayang kawan2 saye...

saye perlu kawan2 saye...

saye nak kawan2 saye...

saye x nak sakit kan aty kawan2 saye...

(lau pon hakikat aq slalu sakit an aty dorg)

saye nak slalu ngan kawan2 saye...

saye nak sumer lah...

saye mntak maaf ye kawan2 lau saye sakit an aty anda...

mintak maaf gak lau saye slalu wat muke...

(chumeyl kan???hehehehe)

saye seteress sgt2 skunk nie...

tdo x cukup n carry mark rendah...

lau de yg tacink ngan saye tue mntak maaf lah...

lau xde pon nak mntak maaf gak...
(xnak maaf sudah...weeeekkk)

maaf lah x pat nak lepak same...

saye terpakse study hard skunk nie...

(pe lg ek nak ckp??

t lah lau de ag aq ckp ag...)



gedik jew...

ooooppppssssss!!

terkantoi 1 perangai yg dah lame aq simpan...

adehhh!!!

sebenanyer gedik nie de at sumer org lah kawan...

maybe kiter xsedar je...

tp lau dikaji or diuji tnpe mggunakan termometer or ppe alat pengujian pon kter akan nmpak kegedikan itu...

hahahahahaaa....

saye x kisah org nak ckp saye gedik ker,perasan ker,bajet ker pe ker...

lantak ah....

diri aq bukan diri ko...

lau org x ske aq mmg xleh nak wat pe...

bg aq bia aq jd diri aq n aq akan ase happy...

lau slalu sgt nak jd plastik pon lemas gak...

so lau ase nak jd gedik tue jd je...

xyah pk org nak ckp pe...

xde org yg perfect lam dunie nie...

org yg xske kter tue pon bukan nyer bagus sgt pon..

die x sedar yg die tue pon de yg x betol...

de bnde yg mnjelikkan...

perasan je bagus...

tol x kawan2...

lau org ckp saye gedik ckp lah...

saye x ksah lah...

saye happy je...

saye mmg x leh nak happy kan sumer org...

tp saye cube tuk happy kan diri saye...

sekian...






ayuh tgk2 gmba kawan2 saye....
























*maaflah sape2 yg xde gmbanyer...

tenet lembab lah x leh nak upload...

*maaf ayat2 saye yg agak poyo tu...

*teremo kejap...

(gud luck tuk exam ye kawan2 ku)





Selasa, 26 April 2011

virus M!!!

HARAP MAAF...
SAYE TERKENA VIRUS M...
VIRUS INI TELAH MENYERANG SAYE SEJAK DULU LG...
TP SEMAKIN TERUK SEJAK AKHIR2 NIE...
VIRUS INI LAH PENYEBAB SEGALE YG TERJADI...
ISK3...
TERUK3...
BERHATI-HATILAH ANDA....
JGN SMPAI TERKENA VIRUS INI...
DAN KALAU DAH TERKENE JGN SMPAI IANYA PARAH...
SGT2 BAHAYA...
IA BBAKAL MEROSAK MASA DEPAN ANDA...
SEKIAN TERIMA KASEH...
LALLAALALALAALA
*IKHLAS DARI SAYE KEPADE ANDA...
PESANAN TANGAN KE MATE...
DAN TRUS KE MINDA ANDA...

xsabar nak abeskan...

Assalamualaikum...
class,assg n mcm2 ag lah...
pergh!!
mnci gler aq sumer bnde nie...
skunk nie aq mmg x sabar nak abis an sem nie...
aq nak rehat2 n cuti2...
malas aq nak pk pasal class nie...
penat lah...
tp aq ase sem nie kejap je...
cam baru semalam aq masuk sem 4 nie...
dah nak abis...
alhamdulillah...
lg cepat abis lg bagus...
xsaba aq nak mmbulat kat umah tue...
CEPAT LAH ABIS SEM NIE!!!
n aq hope sem depan best skit...
sem nie pon aq bertahan sbb de bnde2 yg wat aq bertahan...
lau x mmg aq dah lame xdtg class...
nie pon aq slalu gak ponteng...
aq ase result sem nie teruk gler2...
tgk je result mterm tue pon dah tau...
sumer teruk...
xde yg ok pon...
bnde senang n dah bg hint pon aq x pat nak jwb...
ape punyer bengong pon aq x tau lah aq nie...
bnde sng x leh nak skor...
nie nak final plak...
tah pe lah jd ngan aq t...
setelah 4 sem aq kat cnie nie lah yg pling teruk...
sem3 truk pon aq ok lah lg...
de gak subjek yg aq leh bwk...
tp sem nie...
dahsyat3...
tuk final nie aq kne lah study lbih skit...
(tkot studo lak yg lebih)
aq cumer mgharap kawan yg de sebelah aq je sem nie...
lau x mmg aq trus fail agaknyer...
huhuhuhuhuu




*thankz tuk org2 yg de at sebelah ku...
aq akan hargai jase2 korg...
*thankz tuk yg tlg aq...
*thankz tuk yg sudi dgr masalah aq...
*thankz tuk nasehat2 anda...
*thankz tuk yg ajar saye...
*thankz tuk sumer2 lah..
(penat nak taip dah)
sekian....

rindu???

Assalamualaikum pembuka bicara...
hope sumer sehat2 lah ye...
yg sakit tue p mkan ubat...
lau sakit yg xperlukan ubat tue g lah tmpat yg bahagie ye...
rindu???
uuurrrmmm....
aq rindu sumer bnde yg penah jd...
aq rindu mase lalu...
mase lalu yg indah2 je...
lau aq de power aq nak je ulg sumer bnde tue...
aq rindu ngan family aq...
aq rindu ngan mmbe2 aq...
hahaahhahaa
aq ase cam klaka lak...
aq rindu sumer bnde tue???
mmg pelik...
sejak akhir2 nie slalu je teringat sumer bnde tue...
(maaf ye saye x leh bg tau pe)
bnde tue mmg sgt2 berkesan lam aty aq nie...
thankz r sbb wat bnde2 tue...
tp bler pk balik perlu ker aq rindu sumer tue???
uuurrrrmmm...
sgt2 x pasti...
cam mmbazir minda je aq ingat...
mulut n tngan mgkin boleh mnidakkan tp hati...
cane lak nak tidakkan sumer tue???
berfikir jap...
susah3...
mmg xleh lah jwbnyer...
susah kter nak elakkan nyer sbb ianya dtg ngan sendiri...
tp aq tetap bersyukur sbb rase2 tue dpt ajar aq erti kesabaran,ketenangan,kemaafan,n segale mcm ag lah...
sekian...








*merepek makan kerepek...
*saye rindu kamu tau...
ssssshhhhttttt
hahahhahahaha
*W.E!!!

Jumaat, 15 April 2011

mencari sesuatu...

assalamualaikum kalian2 sumer...
this week aq balik rembau(15/4)
aq cube carik sesuatu kat cnie...
aq mncari ketenangan...
skunk nie aq cepat sgt stress...
sumer bnde wat aq sakit otak...
aq ase nak je letop an atak nie...
lau lah aq bleh buang kejap kan best...
cane nak delete data2 yg aq xnak dalam otak nie ek???
aq ase de data yg aq x perlukan or yg wat aq stress tue aq nak delete lah...
tp aq x tau cane...
mcm2 dah aq buat tp x delete2 pon...
de plak yg tersimpan kat recycle bin...
uuurrrrmmm...
YA ALLAh...
kalau lah aq dpt lupa sesuatu itu...
...............................................
uuurrrmmm...
tp saye tetap akan mncari sesuatu untuk delete sesuatu...
hope2 aq akan dpt delete sesuatu tue...



*xsabar nak cuti...
nak relax2 an diri n nak pg holiday...

Selasa, 12 April 2011

mood...

maaf...
mood saye mmg cam nie...
n saye mmg pentingkan diri sendiri...
sape yg tau nape tue diam2 je lah...
xpe aq xksah pon ngan sumer tue...
aq x salah an sesape tp aq salah an diri aq sendiri...
aq mmg xde mood skunk nie...
aq cumer nak family aq je...
dorg je yg leh relax an aq...
tuk ko yg knal aq tol2 tue aq arap ko diam2 je lau ko tau pape...
sbb aq tau ko je yg tau n leh bace pe yg aq ase...
huhuhuhuhu
sekian...
n sekali ag aq nak mintak maaf...
tue je yg mmpu...

Ahad, 10 April 2011

SAyE BEncI StrESS

Assalamualaikum...
huuhhuhuhu
nak tnyer...
pe korg wat ek lau stress????
aq x tau nak wat pe lah...
aq terlalu pk an bnde tue...
nak tau pe???
assignment...
bler aq pk blik banyak gler assg aq...
sumer x wat ag...
aarrrggg!!!
nape lah banyak sgt...
sakit otak lah wey...
n tlg lah jgn pakse2 aq tuk wat sumer tue...
aq kan wat sendiri t...
xyah nak pakse2 aq suh wat cepat...
aq tau lah aq ske wat kje last minit tp care tue je yg wat aq ske...
time nie ko nak suh aq wat assg mmg aq malas...
aq stress tau x!!!
dah aq ckp aq xmo wat tue aq maksudkan yg
AKU MMG XMO WAT KEJE OK!!!!
sumer tue sgt2 wat aq ase nak mnjerit...
ye mmg aq manje...
sgt2 mnje...
skit2 nak nanges...
stress je nanges...
tp ske aty aq lah...
aq mmg xleh nak pakse2 otak aq nie tuk wat keje...
n bler aq stress bnde kecik pon aq kan marah n leh wat aq nanges...
huhuhuuu


*otak sakit sgt2...
makan panadol lg....

Jumaat, 8 April 2011

bersykurlah...

adakalanya kter perlu menangis
agar kter tahu
hidup ini bukan sekadar ketawa...
kadangkala kter perlu ketawe
agar kter tahu betape mahalnya harga setitis aer mata...
bersyukur lah sekiranya ada yg mnyakitit mu....
kerana dia mngajarmu erti tabah...
syukurlah sekiranya ada yg tidak mmpedulikanmu...
kerna dia mngajarmu berdikari...
Syukurlah jika ada yg mnjatuhkanmu
kernan dia telah mghebatkanmu untuk terus bangun lagi...
bersyukurlah kiranya ada yg mnyiksamu
kerna dia mngajarmu erti kesabaran dan ketabahan...
bersyukurlah sekiranya ada yg coba mgganggumu
kerna dia mngajarmu erti ketenangan...

Khamis, 7 April 2011

xtau nak letak tajuk pe....

dunia...
terlalu bnyak cabaran dan dugaan...
terkadang rasa tidak adil...
mengapa aq yg jd begini???
mengapa bukan dia???
mengapa aq yg terpaksa lalui semua yg mnyakitkan ini???
mengapa???
kenapa tiada sedikit pon kebahagiaan untuk diri ku???
mengapakah mereka yg lain sentiasa bahagia???
mengapakah mereka sering saja gembira???
tetapi tidak aq...
dunia ini tidak adil terhadapku...

manusia...
kau lah insan terpilih untuk lalui semuanya...
pernahkah kau bersyukur dengan apa yg kau ada???
pernahkah kau hargai apa yg ada disekelilingmu???
pernahkah kau berfikir kerna apa kau lalui semua ini???
pernahkah kau coba untuk menganggap semuanya indah???
coba kau fikir...sebab apa semua ini terjadi...
coba kau ingat...pernahkah kau bersyukur dgn semua yg terjadi???



terkadang kter lupa untuk bersyukur...
kter tidak hargai dengan yg ada disekeliling kter...
kter selalu mnyalahkan nasib dan org lain atas apa yg terjadi...
kter lupa tentang sesuatu yg teramat penting dalam hidup kter...
"ALLAH..."
itulah satu2 nya...
ingatlah...
semua yg terjd adalah kehendaknya...
semua yg terjd ada hikmahnya...
semua yg terjd adalah ketentuannya...
bersyukurlah...




sekian....


Ahad, 27 Mac 2011

demam,batuk n selseme...

Assalamualaikum....
huhuhuhu
nak tau x sem nie or taun nie dah 3 kali aq kne penyakit nie...
nape??
aq pon x tau lah nape...
sumer tue kuasa yang MAHA ESA...
tp penat + tersekse biler sakit nie...
aq dah x larat dah nak sakit2 nie...
tekak aq nie ase nak tercabut je asyik batuk2...
xtau nak wat pe dah...
nak g klinik mmg aq mlas...
aq x ske g klinik...
t kene enjet...
sakit woooo....
so nak xnak aq kne tahan gak...
huhuhuhu
sekian...

Khamis, 24 Mac 2011

time kaseh tuk kamu,kamu,n kamu sumer....

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
hahhhaahaa
yup...
skunk nie mmg aq ske marah2....
bnci2 org...
n sombunk ngan org...
nak tau nape???
sbb de org yg wat cam tue at aq...
aq cumer nk balas balik n peniru rakan sebaye yg berjaya...
hahahaahahaha(gelak jahat)
maybe kor x sedar korg yg ajar aq sumer tue...
kor nk org lain jage aty korg tp korg x penah lak nak jage aty org...
korg nk org ikut ckp korg tp korg xpenah lak nak ikut ckp org...
sumer org korg nk bnci tp korg xsedar sumer org tue gaklah yg bnci korg...
korg pk korg bagus???
xlah dear...
de org yg lg bagus dari korg...
pape pon aq nk ucap banyak2 time kaseh r sbb ajar aq sumer tue...
tp jgn lah marah aq lau aq wat korg sakit aty...
sbb korg gak yg ajar...
dulu aq leh r diam n wat bodoh je...
tp skunk xpat lah syg oiii...
aq akan lebih menyakitkan hati korg lau korg wat bnde yg menayakitkan hati aq...



*time kaseh tuk yg mengajar...
syg korg...
*sape yg rase x puas aty tue simpan je lam aty...
*sape yg ske nak perli org tue tgk diri sendiri...
*sape yg xnak aq sombunk tegur2 lah aq...
*kdg2 manusia nie jd jahat bukan sebab ehendak die...
tp sebab pengalaman dan faktor sekeliling...
mungkin juga sbb tunjuk ajar yg x sepatutnya...
yg mmbezakan cara seseorg itu berfikir...
xkan selamenyer nak makn aty...
sesekali nak gak makn otaknyer...
llalalalalaalala


sekian...
yang ikhlas dari hati...

miss Yurie...

Sabtu, 12 Mac 2011

yahooo!!!!

Assalamualaikum sumer yg mmbace....
hahahahahaa
nk tau x nie lah 1st time aq ase happy nk blik KL...
aq x tau nape...
ase cam x sabar je nk blik KL...
xcited gler korg tau...
slalunyer lau nk blik KL je aq mmg mlas...
mmg xde mood...
tp skunk nie tetibe je mood aq happy nk blik KL...
pelik3...
mmg sgt2 pelik...
dan aq akan blik awal pg ke KL...
yahooo...


*jgn de sape2 yg nk wat mood aq jd tuuuuttt ye...
mmg aq maki2 korg...
*aq cume nk happy2 je...
(lau pon bnyak keje yg x siap...)
lalalalallalala

Selasa, 8 Mac 2011

i am number four!!!

yooow5!!!
hahahahahaha
salam sejahtera saye ucapkan...
ni kawe nok crito pasal movie hok kawe tgk sampai 3 kali...
meme bengong kawe raso...
nok kato crito sedak tue buleh lah...
nok tau cito gapo...

nie dio...
crito i am number four!!!
mulo2 dgr namo crito nie kawe tok brapo nk tgk...
tp sebakke saing pakak tok tau nok tgk crito gapo pahtue napok dio nok tgk sgt crito nie kawe pon tgk lah...
nie lah reaksi kawe maso tgk crito nie...


1st tgk teman terkejut...
macam nk gugur jantung teman nie...
nasib baek teman xde lemah jntung...
kalau tidak dah selamat lah teman dalam tue..
teman rase suare teman je yg plg kuat dlm hall tue...
membe kat sebelah teman tue plak x abs2 nk gelak...
cam xde bnde lain yg die bleh selain gelak...
teman udah rase mau penampo je...
mase tue mmg mntak x nk tgk lg lah citer tue...


2nd time tgk...
time nie den tdo...
den penat sgt time nie...
alamaklumlah...
time tgk kali k2 nie tgh mlam...
midnight movie lah konon...
den xdo lah tdo yooo...
part2 x bes yooo den tdo....
agak yg den raso buhsan tue den tdo lah...
lamo gak lah de tdo...
teraso sodap lak tdo lam wayang nie...
leno sungguh lah...


3rd tgk citer nie...
saat ini beta sebenarnye nk beradu...
tp xdpt plak...
sbb nyer mmbe sebelah beta tue asyik mnjerit je sbb terkejut...
adehhh...
beta time sgt2 penat...
dgn xcukup tdo nyer lah...
tp bler beta dgr je mmbe sebelah beta tue mnjerit beta gelak...
sekali ngan beta2 terkejut...
hahahahhaa
tp mmg best r...
happy je...

ape lg ye aq nk cter???
dah kot...
mlas dah nk taip...
wat lenguh tangan je...

*nak carik r citer tue...
*thankz frendz sbb bwk saye tgk movie yg same smpai 3 kali...
happy sgt2...
heheheehehee
*bler2 mau lepak2 lg ek???
*lame x lepak ber5 an...
windu nk lepak ber5... :(
huhuhuhuhuhuu
*segale ayat n bahase tue adalah suke2...
sekali sekale merojakkan bahase...
heheheehehe
tuk happy2 je....

lalaallalalalalalalaalalalaa
toing3...
sunnnnn!!!!

berubah macam laut....

Assalamualaikum n selamat sejahtera lah sumer...
betol ker aq dah berubah???
aq ase cam same je...
berubah cane???
lau ckp skunk nie aq cam laut maybe betollah...
penink3...
aq nie sombunk sgt ker???
jahat sgt ker???
pentingkan diri sendiri ker???
cube korg jwb ngan jujur...
ok skunk aq nk tnyer lak...
ko betol2 kenal aq ker???
ko betol2 tau cane perangai aq yg sebenar ker???
ko tau ker pe yg de lam aty aq???
ko tau ker yg jd sebetol2 nye???
aq tau lah jawapan ko tuk sumer soklan aq tue adalah TIDAK!!!
ape daaaaa....
lau korg knal aq mmg korg tau r aq nie cane...
lau aq berubah pon bukan aq berubah gne duit,brg or pape pasal ko pon...
tp aq ase aq x berubah...
cume mood aq je cam laut...
kejap ne ribut...
kejap tenang...
relax r...
sumer org de turun naik...
ko terase or pape tue ko punyer pasal...
sbb aq lau terase pon aq anggap tue aq punyer pasal...
kpde kawan2 saye yg betol2 kawan tue tau an saye cane...
xkan r korg nk terase sbb mood aq cam laut...
ngade lah...
aq sorg je leh ngade2 nie...
korg xyah...
hehehehehee


*aq sombunk bler org sombunk ngan aq...
lau korg mnpak or jmpe aq korg x tegur jgn harap nk aq tegur korg r...
lau korg nmpak aq tp cam xnmpak mmg aq pon same r...
*aq akan tegur lau aq ase nk je...
mlas dulik org yg wat2 x nmpak nie...


lalalalalalaalalalalalalalalaa
toink3...

Rabu, 23 Februari 2011


salam sejahtera sumer...
moga sehat2 selalu ye...
skunk nie mmgu anta assigment n next week lak mggu exam...
aarrrggggg!!!!
stress korg tau...
sakit otak aq nie...
dah lah acc banyak keje...
sakit otak aq nie....
bler aq pk je pasal sumer keje2 tue msti sakit kepale...
aq mmg x leh nk pk pape...
asal serabut skit je otak aq mule lah sakit...
cam nk pengsan woooo...
uuurrrrrmmmm...
aq pon x tau nk wat cane ag...

no stress2 lah cik yurie...
relax2...
tp cane nk relax ek???
skunk nie mmg xleh nk relax....
mmg ary aq sakit kepale lah...


sekian...